אבטחת מידע

הדרכת אבטחת מידע לעובדי הארגון

הדרכת אבטחת מידע לעובדים
הדרכת אבטחת מידע לעובדים

הנה כמה פעולות שגרתיות שסביר כי אתם והעובדים שלכם עושים על בסיס יומי: לחיצה על קישורים המפנים לכתבות מקצועיות, שירות לקוחות בצ'ט ברשת החברתית ופתיחת קבצים במייל ("הודעה חשובה לעובדי הארגון"). מאחורי כל פעולה שכזו, עלולה להתגלות בדיעבד (ומאוחר מדי) תחבולה שנרקחה ע"י האקרים. 

ב-Entersys אנו מבצעים הדרכות עובדים בנושא אבטחת מידע, שמטרתן להעלות את המודעות לסכנות הטמונות בעבודה בסביבה ממוחשבת-דיגיטלית:

  • הדרכת אבטחת מידע רלוונטית לכל העובדים! לא משנה מהו תפקידם, הוותק שלכם והסטטוס שלהם בארגון. כל עובד, ללא יוצא מן הכלל, עלול בקליק אחד ובחוסר תשומת לב "לפתוח את הדלת" להאקרים. 
  • הדרכות לעובדים בנושא אבטחת מידע המעלות את המודעות לנושא הרגיש, עשויות להפחית את מספר "אירועי החירום" בכל שנה.
  • בעיצומו של משבר הקורונה, כשעובדים רבים מבצעים את עבודתם מהבית – רחוק מהמשרד, הפתח לנפילות בפח ולחריגה מהנהלים – גדול. הדרכת אבטחת מידע לעובדים חיונית ורלוונטית בכל מקרה, קל וחומר שבתקופה כזו. 

איך יש לאבטח את המידע בארגון?

  • פתרונות אבטחת מידע ישנן שלל תוכנות שתכליתן להגן עליכם מפני תקיפות. המוכרות והעיליות ביותר הן חומת האש והאנטי ווירוס.
  • גיבוי המידע לאבטח את המידע לא מספיק, שכן תמיד ישנו הסיכוי כי האקרים יצליחו להערים עליכם ועל עובדיכם. במקרים בהם המידע "נשדד" מכם, יהיה ניתן לשחזרו בעזרת גיבוי ענן.
  • הדרכת אבטחת מידע לעובדים בארגון ישנה חשיבות רבה בחידוד נהלי אבטחה מול העובדים. בהדרכות העובדים, נציג מקרים אמיתיים, נלמד אתכם איך לזהות תחבולות רשת ואיך להימנע מהן. 

"אני בוטח בעובדים שלי, הם לא ידליפו מידע. אני שקט"

עובדים שמדליפים מידע אינם עושים זאת במודע או מכוונה רעה, אלא שהם פשוט נופלים בפח. לדוגמא: מנהל הכספים שלכם מקבל אל תיבת המייל שלו פניה שלכאורה נראית שגרתית – אדם שמציג עצמו כעובד במטה הראשי של החברה בארצות הברית.

אותו "עובד" הוא למעשה האקר, שמצליח בשיח נעים וחברי לגרום למנהל הכספים שלכם לנדב מידע: ממספר כרטיס אשראי ועד סיסמא המספקת גישה למאגרי מידע שונים. מרגע זה, אתם הופכים שבויים של האקר. תכליתה של הדרכה בנושא אבטחת מידע אינה להפחיד או להבהיל, אלא להפך: להציג בפניכם את הסכנות וללמד אתכם שיטות לזהות אותן ולהימנע מהן.

"בכל כמה זמן מומלץ להעביר את העובדים בהדרכה?"

התשובה היא שככל שתרעננו את הנהלים יותר – כך טוב יותר. עם זאת, אין ציפייה מכם לפתוח כל תדריך בוקר/ ישיבה שבועית בהדרכה בנושא אבטחת מידע. ההמלצה אליכם היא לעשות הדרכת אבטחת מידע לעובדים בנושא לפחות פעם אחת בשנה. 

קחו בחשבון כי במידה ואל הצוות הקיים מצטרפים במהלך השנה עובדים חדשים, יש להציג בפניהם את נהלי אבטחת המידע ללא כל קשר להדרכה הארגונית. 

לפרטים נוספים אודות הדרכות עובדים בנושא אבטחת מידע, פנו אלינו! 03-5783132